Ke správnému hubnutí...

13. ledna 2012 v 13:19 | Eat Real Food |  teorie v praxi
...je napřed nutné pochopit pár základních principů.

1) Hubnutí není o dietě, kdy budete po tři měsíce jíst jenom zelí, a potom se hned vrátíte k nezdravé stravě. Jde o změnu životního stylu na celý život, a ačkoli se to může zdát jako klišé, je to ten jediný způsob, jak zhubnout trvale a váhu si udržet.

2) Pokud jste se rozhodlit přijmout tento fakt, a stále pokračujete ve čtení, gratuluji, protože už v tuto chvíli máte nakročeno správným směrem. To, o čem bych chtěla psát teď, je přímo spjaté s prvním bodem. Začátky jsou vždycky těžké, ale už jen to, že se rozhodnete začít od znova, je prvním krokem k úspěchu. Proto se nenechte odradit počátečními neúspěchy, které se mohou, ale i nemusí dostavit. Váha může zprvu stagnovat nebo můžete dokonce i pár kil přibrat, ale to nepotrvá dlouho, pokud budete mít pevnou vůli a vytrváte do té doby, než vaše tělo pochopí, co se mu vlastně snažíte naznačit. Bude si muset zvyknout na nový režim, proto mu dejte čas, a nesnažte se hned všechno lámat přes koleno.

3) Dávejte si reálné cíle. Jedním z důvodů, proč se většina lidí rozhodne přestat dřív než stihne sotva začít je ten, že nejsou schopni dosáhnout cílů, které si vytyčily. Vůbec nejhorší, co můžete udělat, je říct si "tak a teď zhubnu 20 kilo" za měsíc, aniž byste si dokázali představit, kolik času a úsilí vám to ve skutečnosti zabere. A když po měsíci uvidíte, že se rafička na váze posunula sotva o chlup, zajisté vás to demotivuje, a buď s hubnutím přestanete zcela úplně nebo v horším případě se začnete omezovat v jídle. To je cesta spíš k přibírání nebo poruše příjmu potravy, takže si uvědomte, že hubnutí by vás mělo bavit a nestresovat.

4) Klíčem k úspěchu je psychická spokojenost. Přestaňte se neustále pozorovat, přemýšlet nad hubnutím, nebuďte tím posedlí. Musíte se naučit mít rádi své tělo, a být si vnitřně jisti, že to zvládnete. Neustálý pesimismus vás opět vrátí na začátek, proto berte každé shozené kilo nebo dokonce i špatný jídelníček jako motivaci pro další zlepšení. Když to shrnu - jednoduše buďte štastní.

Tak to by byla první vlna úspěchu. Teď se dostáváme k druhé části, o nic méně podstatnější, a to ke správné stravě a pohybu.

5) Hubnutí není o tom, že čím méně sním, tím více zhubnu. Dalo by se říct, že je tomu přesně naopak. Vaše tělo je chytré, tudíž pokud budete škrtit příjem, začnete si ukládat veškerou přijatou energii do zásoby v podobě tuku. Není na tom nic divného, protože tím, že ho necháte hladovět mu dáváte jasně najevo, že mu jde o přežití, a tak nahodí nouzový režim a zpomalí metabolismus. Samozřejmě, že i tímto způsobem se dá zhubnout, ale převážně aktivní svalová hmota, takže efekt nulový a ještě si tím ničíte zdraví. Základem je jíst vyváženě, pravidelně v menších porcích a nezapomínat na pitný režim.

6) To samé o pohybu. Sportujte přiměřeně, tak aby vás to bavilo. Dopřejte tělu regeneraci a nesnažte se cvičit do poslední kapky energie. Tím naděláte více škody než užitku.

Samozřejmě hubnutí je ovlivněno řadou dalších faktorů, ale tohle jsou ty nejzákladnější, které je potřeba zvážit než se do něčeho pustíte.
 

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama