14.1.

15. ledna 2012 v 12:54 | Eat Real Food |  jídelníčky
6:30 celozrnný rohlík - půlka s rostlinnou paštikou a 2 plátky 96% krůtí šunky, druhá s lučinou linií a plátkem 30% eidamu, banán
9:30 syrovátková tyčinka s příchutí (vánočního) perníku :D, mandarinka
12:30 sojové maso s červenou řepou, 60g jáhel
15:30 hollandia pražené cereálie, jogobella panna cotta s borůvkami , kiwi
18:30 tuňák, zeleninová mísa - kedlubna, paprika, okurka, rajče, 3 knäckebroty namazané rostlinnou paštikou
21:30 hrnek nízkotučného kefíru

Včera se dostavil PMS a to mám vždycky pocit, že mám místo mozku kostku cukru. Ale na tenhle jídelníček jsem opravdu pyšná, protože normálně to vypadá tak, že zalezu do postele s pikslou nutely a vylezu až když mi dojde a potřebuju si pročistit chuťový pohárky něčím jiným :D Až na tu odpolední svačinu, kdy jsem měla dilema, kterej jogurt si mám dát, protože jsem měla chuť na oba (a ještě na dalších deset :D), tak jsem to vyřešila tím, že jsem si vzala oba. Tu jogobellu máme od známejch z Polska a mám pocit, že u nás se vůbec neprodává, ale řekla bych, že po pečeným jablku se skořicí to je moje nejoblíbenější příchuť.

A co vy? Jak zvládáte předmenstruační chutě?
 

13.1.

14. ledna 2012 v 13:52 | Eat Real Food |  jídelníčky
7:45 50g ovesných vloček, 200g bílé hollandie, banán + skořice, frťaň javorového sirupu na dochucení
10:45 cereální zrno namazané lučinou linií, 2pl 96% krůtí šunky, mrkev
13:45 kuře na paprice, 60g rýže
16:45 tvaroh s jogurtem stracciatella, 100g ananasu
19:45 salát - paprika, rajče, okurka, tuňák, 3 knäckebroty namazané rostlinnou paštikou

Už se mi to začíná trochu zajídat, pořád se mi točí ty samé snídaně i svačiny, ale soboty si nechávám volnější, tak to nějak spestřím.

12.1.

13. ledna 2012 v 18:42 | Eat Real Food |  jídelníčky
6:30 50g jáhel, 200g bílé hollandie, banán + lžička kakaa a kokosu na dochucení
10:30 tyčinka simply nut kešu/meruňka, 150g ananasu
13:30 100g uzeného tofu, 60g kuskusu, 2 lžíce kečupu, půlka okurky, obří mrkev
16:30 cereální zrno namazané lučinou linií, 2 plátky 96% krůtí šunky, paprika
19:30 100g uzeného tofu, 3 knacky namazané lučinou linií, obří rajče, pár lžic ďábelských fazolí

Včerejší jídelníček nedopadl úplně podle mých představ. Po snídani mám velkou mezeru, protože jsem si zase přispala. K obědu měl být fazolový guláš, ale vypadla elektřina, takže jsem musela improvizovat. K večeři jsem si uvařila ty fazole, jenže jsem to krapet přehnala s chilli, takže po pár soustech to letělo do záchoda, takže opět improvizace.
 


Ke správnému hubnutí...

13. ledna 2012 v 13:19 | Eat Real Food |  teorie v praxi
...je napřed nutné pochopit pár základních principů.

1) Hubnutí není o dietě, kdy budete po tři měsíce jíst jenom zelí, a potom se hned vrátíte k nezdravé stravě. Jde o změnu životního stylu na celý život, a ačkoli se to může zdát jako klišé, je to ten jediný způsob, jak zhubnout trvale a váhu si udržet.

2) Pokud jste se rozhodlit přijmout tento fakt, a stále pokračujete ve čtení, gratuluji, protože už v tuto chvíli máte nakročeno správným směrem. To, o čem bych chtěla psát teď, je přímo spjaté s prvním bodem. Začátky jsou vždycky těžké, ale už jen to, že se rozhodnete začít od znova, je prvním krokem k úspěchu. Proto se nenechte odradit počátečními neúspěchy, které se mohou, ale i nemusí dostavit. Váha může zprvu stagnovat nebo můžete dokonce i pár kil přibrat, ale to nepotrvá dlouho, pokud budete mít pevnou vůli a vytrváte do té doby, než vaše tělo pochopí, co se mu vlastně snažíte naznačit. Bude si muset zvyknout na nový režim, proto mu dejte čas, a nesnažte se hned všechno lámat přes koleno.

3) Dávejte si reálné cíle. Jedním z důvodů, proč se většina lidí rozhodne přestat dřív než stihne sotva začít je ten, že nejsou schopni dosáhnout cílů, které si vytyčily. Vůbec nejhorší, co můžete udělat, je říct si "tak a teď zhubnu 20 kilo" za měsíc, aniž byste si dokázali představit, kolik času a úsilí vám to ve skutečnosti zabere. A když po měsíci uvidíte, že se rafička na váze posunula sotva o chlup, zajisté vás to demotivuje, a buď s hubnutím přestanete zcela úplně nebo v horším případě se začnete omezovat v jídle. To je cesta spíš k přibírání nebo poruše příjmu potravy, takže si uvědomte, že hubnutí by vás mělo bavit a nestresovat.

4) Klíčem k úspěchu je psychická spokojenost. Přestaňte se neustále pozorovat, přemýšlet nad hubnutím, nebuďte tím posedlí. Musíte se naučit mít rádi své tělo, a být si vnitřně jisti, že to zvládnete. Neustálý pesimismus vás opět vrátí na začátek, proto berte každé shozené kilo nebo dokonce i špatný jídelníček jako motivaci pro další zlepšení. Když to shrnu - jednoduše buďte štastní.

Tak to by byla první vlna úspěchu. Teď se dostáváme k druhé části, o nic méně podstatnější, a to ke správné stravě a pohybu.

5) Hubnutí není o tom, že čím méně sním, tím více zhubnu. Dalo by se říct, že je tomu přesně naopak. Vaše tělo je chytré, tudíž pokud budete škrtit příjem, začnete si ukládat veškerou přijatou energii do zásoby v podobě tuku. Není na tom nic divného, protože tím, že ho necháte hladovět mu dáváte jasně najevo, že mu jde o přežití, a tak nahodí nouzový režim a zpomalí metabolismus. Samozřejmě, že i tímto způsobem se dá zhubnout, ale převážně aktivní svalová hmota, takže efekt nulový a ještě si tím ničíte zdraví. Základem je jíst vyváženě, pravidelně v menších porcích a nezapomínat na pitný režim.

6) To samé o pohybu. Sportujte přiměřeně, tak aby vás to bavilo. Dopřejte tělu regeneraci a nesnažte se cvičit do poslední kapky energie. Tím naděláte více škody než užitku.

Samozřejmě hubnutí je ovlivněno řadou dalších faktorů, ale tohle jsou ty nejzákladnější, které je potřeba zvážit než se do něčeho pustíte.

11.1.

12. ledna 2012 v 20:28 | Eat Real Food |  jídelníčky
9:00 ovesná houska namazaná lučinou linií a s 2 plátky 96% krůtí šunky, kaki
12:00 pangasius, brambory, smetanový špenát
15:00 jahodový cottage s 1 lžící celozrnných cereálií, kiwi
18:00 salát z rajčete, půlky okurky, červené papriky a 100g tofu + dresink z bílé hollandie a hořčice
21:00 250g nízkotučného tvarohu

Vstávala jsem pozdě, takže jsem si dopolední svačinu částečně vykompenzovala 2. večeří - většinou dávám jen půl tvarohu, ale měla jsem na něj chuť, tak jsem si ho dopřála celý.

Další články


Kam dál